ارور E2 پکیج ایران رادیاتور

ارور E2 پکیج ایران رادیاتور + راه حل مشکل

با تعمیرکار ماهر در خدمت شما هستیم در ادامه ارور e2 ایران رادیاتور به چه معناست؟ اقدامات لازم برای رفع خطای e2 پکیج ایران رادیاتور چیست؟ ارور e2 در پکیج ایران رادیاتور مدل دیجیتال عیب یابی مشابهی با ارور ۷۰_۸۰ مدل آنالوگ دارد. تنها تفاوت میان آنها از طریق اعلام کردن کد خطا می‌باشد. بخاطر نداشتن صفحه نمایشگر در مدل‌های آنالوگ، این ارور از طریق چشمک زدن چراغ‌های روی پنل اعلام می‌شود. در واقع در دفترچه راهنمای پکیج ایران رادیاتور این کد خطا با دو عنوان

+ عدم تشخیص شعله

بیان می‌شوند که تفهیم این جمله برای افراد غیر متخصص اندکی دشوار است. بدین منظور هدف از ارائه مطلب رفع ارور e2 ایران رادیاتور، آموزش تعمیر با اقشار جامعه می‌باشد. پس سعی داریم با زبان ساده، راهی برای رفع خطای e2 پکیج ایران رادیاتور به شما ارائه دهیم.

علت ارور e2 ایران رادیاتور

ارور e2 یا همان خطای ۷۰_۸۰ از جمله خطاهای ممکن برای کاربر می‌باشد. اغلب در هنگام راه اندازی و بهره‌برداری از دستگاه متوجه این کد خطا خواهید شد. اگر گاز به محفظه شعله نرسد (دلایلی همچون بودن هوا در محفظه) مسلما شعله پکیج شما روشن نخواهد شد. با بروز چنین مشکلی شما باید به دنبال محل تشکیل شعله بروید. زمانی که گاز ورودی به پکیج باز باشد؛ میتوان گفت دلیل این خطا خراب شدن برد دستگاه یا تنظیم نبودن میله جرقه زن دانست. دلیل دیگر بروز مشکلارور e2 ایران رادیاتور توسط ممانعت ورود گاز توسط هوا نیز ممکن است. به طوری که جریان هوای بیرون در صورت نداشتن دودکش اختلال ایجاد میکند.

منظور از بیان عبارت «عدم تشکیل شعله» دلایلی است که باعث شده‌اند تا شعله به طور کلی تشکیل نشود. این دلایل در ۳ دسته هستند که هر کدام را به صورت جداگانه تشریح کرده‌ایم.
۱. به خاطر بسته یا قطع بودن گاز ورودی و یا وجود هوا به خاطر راه اندازی پکیج برای اولین بار

قبل از اینکه اقدامی در جهت رفع ارور e2 ایران رادیاتور انجام دهید. در صورت مواجه شدن با خطای e2 در پکیج ایران رادیاتور، دقت کنید که شیر گاز ورودی باز باشد. این شیر گاز نباید به صورت عمود بر شیر باشد بلکه باید موازی با شیر گاز قرار بگیرد. سپس در قدم بعدی مطمئن شوید که شیر اصلی ساختمان بسته نباشد.
همچنین اگر میخواهید پکیج ایران رادیاتور را برای اولین بار راه اندازی کنید. ممکن است در مسیر عبور گاز از لوله، مقداری هوا وجود داشته باشد. همانطور که میدانید هوا قابلیت اشتغال نخواهد داشت پس شما با ارور e2 در پکیج ایران رادیاتور مواجه خواهید شد. برای اینکه بتوانید مشکل ارور e2 را رفع کنید از دو راه زیر اقدام به تخلیه هوا کنید.
1. شلنگ گاز زیر پکیج ایران رادیاتور را باز کنید سپس نسبت به خالی کردن هوای داخل لوله اقدام کنید. برای رفع ارور e2 ایران رادیاتور این فرایند درصورت استشمام بوی گاز متوقف کنید.
2. برای چند بار پکیج را ریست کنید تا بعد از هر بار تخلیه هوا به گاز شهری برسید. این عمل منجر به روشن شدن شعله R خواهد شد. ( برای ریست پکیج‌های ایران رادیاتور نوع دیجیتالی باید ولوم اصلی را برای مدتی رو حرف off نگه دارید. سپس بر روی حالت مورد نظر تابستانه یا زمستانه قرار دهید.)
۲. خراب شدن شیر کنترل گاز به خاطر سوختن بویین ۲۲۰ در آن

بیشتر بخوانید!  معرفی کامل پکیج بی تا با معایب و مزایا این (جدید!)

اگر شیر کنترل گاز پکیج شما معیوب باشد، بعد از ریست کردن دستگاه صدایی می‌شنوید. این صدا، صدای جرقه زدن است که بعد از چند لحظه قطع می‌شود. در بیشتر مواقع سوختن بویین ۲۲۰ باعث ارور e2 ایران رادیاتور می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید شیر کنترل گاز مشکل دارد میتوانید از اقدامات زیر استفاده کنید.
1. با قرار دادن یک چهارپایه و نزدیک کردن سر به خروجی دودکش پکیج و ریست پکیج در قدم اول. بعد از ریست اگر در خروجی دودکش متوجه بوی گاز شدید یعنی بویین ۲۲۰ سالم است. با سالم بودن شیر کنترل گاز باید مشکل را در قسمت جرقه زدن چک کنید. (البته اگر پکیج شما در منزل نصب شده است باید دودکش را به طور کامل جدا کنید.)
2. دومین روش برای کنترل کردن بویین ۲۲۰،این است که کاور روی پکیج را باز کنید. سپس درب مخصوص محفظه احتراق را با دست باز کنید. در قدم بعدی با ریست کردن پکیج همزمان یک کبریت را روشن و روی برنر بگذارید. اگر شعله روشن شود یعنی شیر کنترل (بویین ۲۲۰) سالم است و در غیر اینصورت شعله‌ای روشن نمیشود.
3. سومین راه که به هیچ وجه برای رفع ارور e2 ایران رادیاتور توصیه نمی‌شود همین است. چرا که بدون باز کردن محفظه احتراق باید مهره بالایی شیر کنترل گاز را باز کنید. سپس طبق گفته بالا ریست کرده و ببینید گاز از آن بخش خارج می‌شود یا خیر.
+ روشی نیز برای تست کردن بویین ۲۲۰
برای اینکه بتوانید بویین ۲۲۰ را بررسی کنید باید از یک پیچ گوشتی استفاده کنید. ابتدا باید پیچ چهار سویی بویین ۲۲۰ را برای باز شدن بچرخانید. در قدم بعدی داخل سوراخ بویین پیچ گوشتی فلزی را قرار دهید و دستگاه را ریست کنید. با سالم بودن بویین ۲۲۰ یک مغناطیس به وجود می‌آید که باعث تکان خوردن شیر کنترل گاز می‌شود.
۳. به خاطر عمل نکردن جرقه زن

بیشتر بخوانید!  0 تا 100 مشکلات و تعمیر پکیج دیواری بوتان + راه حل

از جمله مشکلاتی که در رابطه با ارور e2 پکیج ایران رادیاتور بسیار رایج می‌باشد؛ معیوب شدن برد الکترونیک است. معمولا مشکل گفته شده در دو صورت نمود پیدا می‌کند که بین شده است.
1. وصل نکردن شیر کنترل گاز با تست کردن بویین ۲۲۰
2. جرقه نزدن برد بعد از باز شدن شیر کنترل گاز مشکل ارور e2 ایران رادیاتور
+ خرابی رله برد کنترل

اگر با تست کردن بویین ۲۲۰ طبق روش‌های اعلام شده متوجه سالم بودن شیر کنترل گاز شدید. اما شعله برقرار نشد، هیچ گازی از شیر کنترل خارج نشد که باعث ارور e2 پکیج ایران رادیاتور می‌شود. به طور قطع به یقین، میتوان گفت که رله برد الکتریکی سوخته و نیاز است توسط تکنسین برد تعمیر شود.
+ خرابی ترانس جرقه برد کنترل

خرابی ترانس جرقه برد کنترل زمانی رخ میدهد که شما محفظه احتراق را باز کردید. با باز کردن این محفظه متوجه شدید که شیر کنترل، گاز را وصل می‌کند. اما جرقه‌ای زده نمیشود و باعث ظاهر شدن ارور می‌شود که بخاطر سوختن است. سوختن ترانس جرقه برد کنترل باعث می‌شود که پکیج ایران رادیاتور ارور e2 را نشان دهد.
رفع ارور e2 پکیج ایران رادیاتور

عدم تشخیص شعله در بروز ارور e2 ایران رادیاتور چگونه رخ می‌دهد؟ بروز این مشکل زمانی است که قطعاتی که مرتبط با وصل شدن گاز و جرقه زدن هستند؛ درست کار می‌کنند. اما در مقابل، قطعه‌ای که موظف است روشن شدن شعله را به برد کنترل گزارش دهد خراب است. این گزارش به برد کنترل همان یون تشخیص شعله است که درست کار نمیکند. به طوری که وقتی برد الکترونیک گمان میکند شعله برقرار نیست دستور قطع گاز را میدهد.

بیشتر بخوانید!  بررسی و معرفی پکیج ایران رادیاتور در سامانه‌های گرمایشی آبی | تعمیرکار ماهر

+ قطعاتی که نیاز است چک شوند شامل :
۱. یون تشخیص شعله برد کنترل
۲. فاصله ۳ تا ۵ میلیمتری یون تا برتر
۳. تمیز کردن میله یونیزاسیون با سمباده نرم
۴. تنظیم نشدن شعله‌های کوتاه و بلند روی پکیج
۵. نرسیدین اکسیژن به اندازه کافی به شعله برای احتراق
+ برای رفع خطای ارور e2 ایران رادیاتور اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید.

دقت کنید بعد از باز کردن درب محفظه آتش، میله یون دقیقا بر روی شعله باشد. همانطور که نام بردیم باید فاصله قانونی آن تا برنر به اندازه ۳ الی ۵ میلیمتر باشد. اگر میله شما دچار سولفاته شدن، شده است با یک سمباده آن را تمیز کنید. البته میتوانید از یک سیم ظرفشویی نرم هم استفاده کنید.
در نهایت یک پیچ چهار سویی از جنس پلاستیک را روی شیر کنترل قرار دهید. فراموش نکنید اینکار را بعد از باز کردن قاب شیشه‌ای آن باید انجام دهید. سپس به سمت راست به اندازه ۱ تا ۲ میلیمتر بچرخانید تا شعله کوتاهتر شود. در نهایت برای رفع ارور e2 ایران رادیاتور دریچه پلاستیکی اطراف دودکش را باز کنید. با انجام اینکار با رسیدن اکسیژن، باعث رفع خطای e2 در پکیج ایران رادیاتور می‌شوید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]